در دیدارمدیرعامل توزیع برق استان کرمانشاه با فرماندار سرپل ذهاب مطرح شد: ضرورت بهره برداری بهینه از مولدهای اضطراری برق در ادارات
با توجه به افزایش زودهنگام میانگین دمای هوا در استان و به تناسب آن در شهرستان گرمسیری سرپل ذهاب که منجر به استفاده از سیستم های سرمایشی و افزایش پیک مصرف برق در استان شده است استفاده از مولدهای اضطراری برق در ادارات لازم و ضروری است، در همین راستا مهندس محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با صدراله بابلی فرماندار شهرستان سرپل ذهاب دیدار و گفتگو کرد.

در دیدارمدیرعامل توزیع برق استان کرمانشاه با فرماندار سرپل ذهاب مطرح شد:

ضرورت بهره برداری بهینه از مولدهای اضطراری برق در ادارات

 

با توجه به افزایش زودهنگام میانگین دمای هوا در استان و به تناسب آن در شهرستان گرمسیری سرپل ذهاب که منجر به استفاده از سیستم های سرمایشی و افزایش پیک مصرف برق در استان شده است استفاده از مولدهای اضطراری برق در ادارات لازم و ضروری است، در همین راستا مهندس محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با صدراله بابلی فرماندار شهرستان سرپل ذهاب دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد مشترکین برق این استان در بخش خانگی قرار دارند ادامه داد: تنظیم کولرهای گازی روی درجه آسایش (دمای 25 درجه)، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج بار (ساعات 12 تا 17 روز و 19 تا 23 شب)، استفاده از نور طبیعی روز و عدم استفاده از لامپ های پرمصرف برای تأمین روشنایی از جمله موثرترین راه ها برای کاهش و رعایت الگوی مصرف است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به لزوم همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف اشاره کرد و ادامه داد: بدون مشارکت مردم نمی‌توان انتظار داشت که طرح‌های مدیریت مصرف به نتیجه برسد، بنابراین با  دعوت به رعایت الگوی مصرف، انتظار داریم همچون گذشته همراهی مناسبی از سوی مشترکان برق انجام شود

وی افزود: برای مردم عادی الگوی مصرف 300 کیلووات ساعت، در ماه است. گرمسیر 4، 400 کیلووات و گرمسیر 3، 1000 کیلووات، گرمسیر 2، 2000 کیلووات و گرمسیر 1، 3000 کیلو وات در ماه است. مردم اگر زیر این الگوی تعیین شده مصرف کنند، قیمت برق برای آنان تغییری نمی‌کند.

مهندس مرادی تصریح کرد: طبق اعلام وزارت نیرو و مجموعه صنعت برق مشترکانی که بتوانند در چهار ماه پیش‌رو (از خردادماه تا شهریور ماه امسال) و در چارچوب الگوی مصرف برق منطقه خود اعم از عادی یا گرمسیری مصرف خود را کاهش دهند 5 برابر تعرفه پرداختی پاداش خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه میانگین تعرفه هر کیلووات‌ساعت مصرف برق زیر الگو 100 تومان است و پاداش صرفه‌جویی هر کیلووات‌ساعت 500 تومان است، گفت:اگر مشترکی 50 کیلووات‌ساعت در مصرف صرفه‌جویی داشته باشد قبض برق رایگان خواهد داشت.همچنین مشترکی که یک‌صد کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی داشته باشد علاوه بر داشتن قبض برق رایگان می‌تواند از شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور طلبکار شود و اگر مشترکی در منطقه گرمسیر یک کولرگازی خود را خاموش کند علاوه بر آنکه قبض برق رایگان می‌تواند داشته باشد، مبلغ 500 هزار تومان هم از شرکت‌های توزیع برق طلبکار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه درخصوص همکاری ادارات، افزود: برابر دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو ادارات ملزم به کاهش 30 درصدی برق در زمان اداری و 60 درصدی پس از پایان زمان اداری " ساعت 13:30" هستند.

وی افزود: تاکید می شود متولیان دستگاه ها نسبت به کنترل بار مصرف خود اقدام و مولدهای اضطراری برق را از ساعت 11 تا پایان وثت اداری به مدار بیاورند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: کلیه ادارات در صورت عدم رعایت دستورالعمل ابلاغی پس از اخطار، برق آنها قطع می شود.

وی در پایان خاموش کردن سیستم های روشنایی، سرمایشی و مصارف غیرضروری در پایان وقت اداری، انجام سرویس دوره ای تجهیزات سرمایشی و مشخص نمودن فردی به عنوان مدیر انرژی را به عنوان اهم انتظارات از دستگاه‌های اجرایی برای عبور از پیک بار تابستان سال جاری برشمرد.

 

تاریخ:
1401/04/05
تعداد بازدید:
1475
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal