نشست پیشگیری و مقابله با سرقت شبکه برق با حضور قضات کرمانشاه برگزار شد
جلسه پیشگیری و مقابله با سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه برق استان کرمانشاه، باحضور مرادی سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، رحیمی معاون پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادستان کرمانشاه و جمعی از قضات و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد.

نشست پیشگیری و مقابله با سرقت شبکه برق با حضور قضات کرمانشاه برگزار شد

 

جلسه پیشگیری و مقابله با سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه برق استان کرمانشاه،  باحضور مرادی سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، رحیمی معاون پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادستان کرمانشاه و جمعی از قضات و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، در این جلسه مرادی مدیرعامل این شرکت ضمن توضیحاتی درخصوص شبکه برق استان کرمانشاه، گفت: به دنبال سلسله نشست های مشترک با نیروی انتظامی، در همین راستا نشست مشترک با قضات کرمانشاه با هدف شفاف سازی و تعامل بیشتر با دستگاه قضا تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه سرقت تجهیزات شبکه باعث اعمال خاموشی ها، صیانت از حقوق شهروندی و اموال عمومی می شود، اظهار کرد: سارقین شبکه و تجهیزات برق علاوه براینکه مانع خدمات رسانی امن به مردم می شوند، باعث خسارت های فراوانی به شرکت برق و وسایل برقی مردم نیز شده اند.

وی افزود: سرقت تجهیزات شبکه برق باعث بروز مشکلاتی از جمله: خاموشی های طولانی مدت مشترکین، ایجاد نارضایتی مشترکین از خدمات صنعت برق،  تحمیل هزینه های پیش بینی نشده و ایجاد نقاط ضعف در شبکه بدلیل ترمیم شبکه می شود.

 

در ادامه، رحیمی معاون پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادستان کرمانشاه، گفت: امروز برق جز جدایی ناپذیر زندگی شهری، روستایی و حتی عشایری است و بحث برق رابطه مستقیمی با بحث امنیت و رفاه جامعه دارد. این مهم باعث می شود تا دستگاه قضا نیز با تمام توان و رعایت انصاف و عدالت در حوزه سرقت برق وارد میدان شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادستان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه سرقت رابطه مستقیمی با فقر و بیکاری دارد، افزود: بسیاری از سارقان که اقدام به سرقت سیم و کابل برق، معتادان هستند و باعث اختلال در زندگی مردم می شوند.

وی ضمن تاکید برهمکاری شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، افزود: نظارت و کنترل بیشتر بر انبارها و کارگاه های خدمات برق، روشنایی معابر در خیابان ها و محله های شهر و همچنین ایجاد تجهیزات امنیتی جهت حفاظت از تجهیزات و شبکه های برق از عوامل اثرگذار بر کاهش سرقت در استان هستند.

 

در همین راستا، حسینی مدیر دفتر حراست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گزارشی درخصوص اقدامات اخیر این شرکت در حوزه پیشگیری و مقابله با سرقت در استان ارائه کرد و گفت: این شرکت هرساله در جهت کاهش سرقت سیم مسی برق، شبکه سیم مسی را با کابل خودنگهدار تعویض کرده است و این مهم همچنان در دستور کار شرکت است.

وی با تاکید بر اقدامات جدید این شرکت در حوزه مقابله با سرقت تجهیزات برق، تصریح کرد: استفاده از لوله های محافظ فلزی با پایه سیمانی، استفاده از دستگاه های اعلام سرقت ترانسفورماتور برق و ساخت قفل برای درب تابلوهای برق از جمله اقدامات دیگر این شرکت برای پیشگیری از سرقت شبکه و تجهیزات برق است.

 

در ادامه این نشست، مدعوین با بازدید میدانی از کارگاه ساخت و تعمیرات شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با مراحل ساخت تجهیزات اعلام سرقت و قفل های ضد سرقت برای درب تابلوهای برق که توسط همکاران این شرکت ساخته می‌شوند بازدید کردند. درپایان نیز از مرکز حوادث و اتفاقات برق(121) و مرکز دیسپاچینگ به عنوان مرکز کنترل ولتاژ و بار شبکه و نظارت بر خاموشی ها بازدید کردند.

تاریخ:
1400/09/27
تعداد بازدید:
2300
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:11
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal