در شرکت توزیع برق استان کرمانشاه انجام شد: برقرسانی به 544 خانوار عشایر از طریق پنل های قابل حمل خورشیدی
مراسم تحویل 544 پنل خورشیدی قابل حمل با حضور جمعی از مردم عشایر استان، دکتر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، دکتر محمدی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه و مهندس مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در اداره برق شهر بیستون برگزار شد.
در شرکت توزیع برق استان کرمانشاه انجام شد:

برقرسانی به 544 خانوار عشایر از طریق پنل های قابل حمل خورشیدی


مراسم تحویل 544 پنل خورشیدی قابل حمل با حضور جمعی از مردم عشایر استان، دکتر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، دکتر محمدی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه و مهندس مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در اداره برق شهر بیستون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، در این مراسم دکتر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در جمع عشایر حاضر در اداره برق شهر بیستون، گفت: جامعه عشایر کشور بیش از هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند و امیدوارم با پیگیری های دولتمردان و همکاری خوب شرکت توزیع برق استان کرمانشاه این خدمات رسانی تداوم داشته باشد تا بتوانیم به همه خانواده های عشایر خدمات شایسته ای ارائه دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: عشایر به عنوان قشری مولد، برای حفاظت از امنیت غذایی و توسعه پایدار و حفظ محیط زیست وخودکفایی گوشت قرمز و حفظ مراتع کشور تلاش می کنند و در جهت ارائه خدمات مطلوب به این بخش از جامعه و براساس آیین نامه ساماندهی که ماده 5 آن، دستگاه های اجرایی مکلف شده‌اند همان شاخص‌هایی که برای برخوداری از زندگی روستایی هست برای عشایر هم تدوین شود.

در ادامه مهندس محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، گفت: عشایر گرانقدر تلاش گسترده ای در طول تاریخ و در طول پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و باید با نگاه ویژه ای مطالبات آنها را پیگیری کرد.

مهندس مرادی با اشاره به عدم دسترسی عشایر به شبکه برق، بیان کرد: طرح استفاده عشایر از سامانه های خورشیدی مور توجه قرار گرفت تا بتوانند علاوه برتامین روشنایی و استفاده از تجهیزات برقی کم مصرف، کمک حداقلی به توسعه امر آموزش بچه های عشایر شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با یک ابتکار جدید و با استفاده از فناوری های روز نسبت به تامین برق با استفاده مولدهای کوچک خورشیدی قابل حمل اقدام شد و 544 خانوار عشایری از این نعمت برخودار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه افزود: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 21300 میلیون ریال هزینه شده است. همچنین باتلاش همکارانمان در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه این خدمات رسانی در سال 1400 نیز ادامه دارد.


در ادامه این مراسم، دکتر محمدی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه، ابراز کرد: باتوجه به همکاری که بین سازمان امور عشایری و شرکت توزیع برق استان کرمانشاه در سال 99 انجام شد و باتوجه به اینکه عشایر ما از لحاظ دارا بودن دام در سطح کشور رتبه چهارم و از لحاظ جمعیتی رتبه هشتم را در کشور دارا می باشند برقرسانی به این قشر زحمتکش و ایثارگر مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایل های دوسر کوچ رو در اولویت واگذاری تخصیص پنل های خورشیدی قرار گرفته اند، افزود: واگذاری این پنل های خورشیدی با استفاده از قرعه کشی صورت گرفته است و امسال نیز این همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برای دادن تسهیلات بیشتری به مردم عشایر استان ادامه می یابد.

در پایان این مراسم نیز تعدادی از سامانه های پنل خورشیدی به صورت نمادین روشن و به خانواده تعدادی از عشایر استان کرمانشاه اهدا شد.
تاریخ:
1400/06/20
تعداد بازدید:
1955
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal